RE: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Úterý Červenec 24 22:48:38 CEST 2018

Zadání znělo od 4,5 do cca 5,5V.

U té nejnižší možné varianty to bude nepatrně ovlivňovat podsvícení, ale nemyslím si, že by to mělo nějak vadit, oproti tomu při navyšování napětí to již bude svítit stejně.
Navíc osobně nikdy nepoužívám maximální proud na podsvícení, neboť je to zbytečné (žere to poměrně dost) a druhak i za nepříznivých podmínek je LCD čitelný slušně - ale je to věc názoru samozřejmě.

R.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Robert Baranka
Sent: Tuesday, July 24, 2018 10:32 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

lenže p. Labaj potrebuje stabilizovať prúd diódami s Uf 4,2V zo zdroja
4,5V, preto je toto jednoduché zapojenie nepoužiteľné

ja by som použil riešenie p. Buchtu
alebo stabilizovať tých 4,5-5,5V napr.
https://www.tme.eu/sk/details/ap2127k-adjtrg1/stabilizatory-napatia-regulovane-ldo/diodes-incorporated/
a potom odpor...
robo

Dňa 24. 7. 2018 o 22:12 Radek Koutský napísal(a):