Zahada s displejem

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červenec 18 13:43:07 CEST 2018

Asi už jsem konečně pochopil, jak se to má používat:

Řešení je černá fixka:-)

Jinak jsem původně očekával, že se třeba někdo ozve s tím, že v DS je chyba a dvojtečka je zapojená obráceně a pak napíše něco o tom, jak mu to nečekaně zkomplikovalo multiplex:-)

Maj to bejt takový desky s ATmega, displejem, bargrafem, pár ovládacími prvky, nějakými T pro krokový motorek a místem pro zapojení odporů k ADC, aby to děti na kroužku mohly použít k více různým pokusům a nakonec k něčemu trvale prakticky využít. Takže to asi takto použít půjde.

PH

From: Radek Koutský
Pochopil-li jsem tazatele, tak zamyšlení nebylo takové, jaké píšete, ale proč to tak vůbec je!

Pokud budete chtít použít desetinnou tečku, nebo naopak pouze dvojtečku, tak nemáte jinou možnost než že budou svítit všechny 3 body.

A to mi také nepřipadá jako věc, kterou bych vítal. Buďto mají udělat verzi s tečkou a nebo dvojtečkou a neplácat to dohromady, když to vlastně nejde separovat.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Dodo Racek

Hmm a ako by ste to chceli urobit lepsie na 12 vyvodoch ?

našel jsem na Ali pěkné 4místné LED displeje. Líbilo se mi, že mají desetinné tečky i "hodinovou" dvojtečku:
https://www.aliexpress.com/item/20pcs-4bit-Common-Anode-Positive-Digital-Tube-0-36-0-36in-Red-LED-Display-7-Segment/32421679881.html

Tak jsem zapátral po zapojení vývodů. Jako nejpravděpodobnější se jeví tento DS:
https://www.tme.eu/cz/Document/15e97f851c76ed214a344a7078dff4a1/OPD-Q5620LE-BW.pdf

Jenže tam to vypadá, že jsou všechny 3 tečky mezi místy 2/3 zapojeny paralelně.

To si jako výrobce dělá srandu (spolu s prodejcem na Ali, který píše cosi o "professional clock digital tube" a bright, čemuž ne zcela rozumím)?

TME má ještě mnohonohou (nonMX) verzi (jiný výrobce/příšerná cena), ale tam zas v DS není nic o tom, kam je zapojená dvojtečka:-)