Kicad 5.0 stable

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Červenec 17 16:18:13 CEST 2018

Je som na Kicad presiel pred troma rokmi.
Je tam par nedokonalosti ktore funguju ako pisete...
Napriek tomu som sa ho naucil pouzivat a nadsenie ma neopustilo
ani po zisteni danych nedostatkov pretoze inak je to z mojho pohladu
plne postacujuci free navrhovy system ktory ma aj kopec prednosti
Ked potrebujete vysledok, cez drobne nedokonalosti sa prenesiete
Predtym som pouzival sw za tazke tisice :) a mozem povedat,
ze za tie 3 roky sa ten program posunul k horsiemu a Kicad si vyrazne polepsil
Tak sa ako zaryty odporca updatov tesim na kazdy novy release

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Tuesday, July 17, 2018 4:01 PM
To: HW-news
Subject: Re: Kicad 5.0 stable

jj Vypadá to zase o něco líp. Ale pořád z toho mám divnej dojem silné nedodělanosti základních funkcí. Nejvíc mě fascinuje, že se ti lidi za ty léta nemůžou dohodnout na jednotném způsobu základní editace, který by fungoval všude stejně.

Chápu, že třeba práce se spojema na DPS může být jiná než s ostatními objekty, ale prostě nepochopím, proč když čáry na schematu jdou posouvat bez odpojení od okolí, nejde totéž dělat i s “neschematickými” čarami, proč v editoru značek není Copy, proč když někde je Copy, tak nejde aplikovat na všechno, ale na něco se musí Duplicate, ...

Dnes jsem editoval pouzdro odrušovací tlumivky* a vytvářel značku procesoru. Ale tu značku asi budu vytvářet znovu, tentokrát v DipTrace a tam také používat.

Takže pořád je to ve stylu, kdy hospodyňka má spoustu třešniček na dort, některé i pozlacené, ale mouka je velmi mizerná a místo elektrické trouby bude péct v plotně. Ale je to lepší, má už i vajíčka, máslo a pekáč nemusí věšet nad oheň:-)

*Na táboře jsem ji nakreslil dle sortimentu TME, tam jsem taky chtěl objednat. Jenže normálně to na moje kroužky objednává kolega a ten má dovolenou. Tak jsem si chtěl taky založit účet u TME (neděle 8.) a dnes mi přišlo potvrzení o úspěšném založení účtu... Mezitím tábor skončil, takže už na to nespěchám, tak jsem objednal 50 civek z Ali. Ještě že mě napadlo, že objednám DPS až po úspěšném objednání všech věcí:-)

Takže TME je taky asi něco jako KiCad. Až do prvního osobního použití si říkám, jak je to super. Pak už jen Proč? Proboha proč?

PH

From: Jaroslav Buchta<mailto:jaroslav.buchta na hascomp.cz>
Ja dnes nasadil asi tyden starou verzi, schemata to nejak zkonvertovalo a co se tyce editoru schemat, asi OK.
Nejvice ocenuji, ze jiz funguje Ctrl-V a delete na blok, to me vytacelo nejvic ;-) a i dalsi editacni funkce jsou vice user friendly. Ikony take vetsi a prehlednejsi.