OT 3D tiskarna - jakou?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Červenec 17 15:24:40 CEST 2018

Pokud to správně chápu, tak podstata je taková, že tady to prostě nijak
fyzicky seřídit nejde, resp. jen po velkých krocích a-la velikost podložky.
Místo toho je tam ten autoleveling, který nejspíš tisknutý objekt softwarově
nakloní.

Naproti tomu třeba na Rebelovi jsou 4 nastavovátka, se kterými je docela
opruz, ale stačí to udělat jen jednou pořádně a pak je klid (např. moje
tiskárna od seřízení zažila cesty autem, vlakem, náklaďákem a přívěsem s
bicykly, případně podnájemníkovo trhání velkých věcí z podložky sikovkama
(než jsem mu to zatrhnul) a zatím nemám potřebu něco štelovat znovu).

Předpokládám, že pro běžný tisk s tryskou 0,5 budou asi oba způsoby stejně
použitelné. Při 0,2 bude s oběma opruz (1 bude v důsledku malého
vertikálního rozlišení dělat místo rovného "stropu" objektu nezanedbatelné
schody, 2 bude nutno doseřizovat častěji).

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
No a není to tak správně?
U dospělých obráběcích strojů se taky udělá vyrovnání a zúhlování jen
jednou po instalaci stroje (a je to docela náročný a ne levný proces), pak
případně zase až při nějaké generálce nebo větší profylaxi.
Pokud to srovnám jednou přesně, tak to snad nepotřebuju pořád přestavovat.
Samozřejmě pokud teda nemám gumovou konstrukci, kterou navíc pořád
někam stěhuju.

Nějaký autoleveling má (podle mě) smysl někde, kde třeba obrábím materiál,
který nemusí mít přesnou geometrii (např. frézování motivů PCB, cuprextit
nemá ideálně konstantní tloušťku). Ale proč na 3D tiskárně?
Nebo to tam dělají nějaké dilatace v důsledku teplotních změn při ohřevu
podložky? Pokud ano, tak by to chtělo spíš nějakou konstrukční změnu.