Re: Čtečka pro elektronický občanský průkaz

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 16 12:22:31 CEST 2018

Tak jsem dnes kouknul na Lupu a z těmi občankami je to klasicky po Česku
zamotané:
https://www.lupa.cz/clanky/jak-se-podepisuje-s-novou-elektronickou-obcankou/

PH

-----Původní zpráva-----
From: Stanislav Šmejkal
Vzhledem k tomu, že vytvářím poměrně hodně elektronicky podepsaných
dokumentů, a protože je nutné pro orgány veřejné správy nutné od září
používat tzv. kvalifikovaný elektronický podpis pro mnohé agendy, rád
bych začal používat čtečku čipových karet ve spolupráci s novou
elektronickou občankou. Stačí mi to v OS Windows 10.

A tady je kámen úrazu.

1. Potřebuju si nainstalovat nějakou čtečku, která ideálně nepotřebuje
ovladače, resp. je schopna si je sama přinést, má logické a funkční
ovládání, to znamená, že to nemusí být podle moderní trendů, ale
preferuji funkční jednoduchou věc.

2. Potřebuji, aby s čtečkou uměly pracovat aplikace od Mozilly - Firefox
a Thunderbird.

3. Potřebuju nahrát aspoň 6 certifikátů, protože běžně používám 3
(osobní kvalifikovaný a pracovní kvalifikovaný a veřejný) a na přelomu
roku se nechci zbavit možnosti použít ty staré.

Předpokládám, že se tu v konferenci najde pár lidí, kteří toto už
používají a nerad bych prošlapával už prošlapané cestičky.

Moc děkuji za případné reakce.