spinanie maleho motorceka

Pavel Urbancik hw na itherm.cz
Sobota Červenec 14 22:49:42 CEST 2018

Co pouzit nejaky mensi klystron? ;-)

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of balu
Sent: Samstag, 14. Juli 2018 21:43
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: spinanie maleho motorceka

zdravim osadenstvo,

dostal som niekolko pragotronovych stanicnych zobrazovacov a snazim sa ich spojazdnit.

Je to krasny kus zeleza, kazdy ma 40 listov. Ovlada sa 8 signalmi, na troch z nich musi byt napajacie napatie. Vo vnutri je kodovy valec, ktory ma pre kazdu polohu v sebe tri diery. Valca sa dotyka 8 pruznych kontaktov, cez ktore sa napaja relatko.

Po nastaveni pozadovanej kombinacie sa zopne rele a zacne tocit valcom a samotnym zobrazovacom. Kontakty cez valec vedu prud do rele az kym nezapadnu do troch kodovanych dier, cim sa prerusi napajanie rele, motora a cele to zastavi. Genialne vymyslene.

Mam s tym ale trochu problem, vyzera, ze to pri vypnuti motora strasne rusi, co mi rozhodi digitalne ovladanie. Je tam pouzity maly motorcek, zrejme synchronny, 110V. Vzhladom na to, ze som s tym nikdy doteraz nerobil sa radsej opytam, nech zbytocne nestracam cas. Je nejaky obvykly sposob ako sa riesi spinanie maleho motorceka? Kondenzator cez kontakty, paralelne a pod.?

dakujem,

b.