spinanie maleho motorceka

balu balu na k-net.fr
Sobota Červenec 14 21:43:03 CEST 2018

zdravim osadenstvo,

dostal som niekolko pragotronovych stanicnych zobrazovacov a snazim sa
ich spojazdnit.

Je to krasny kus zeleza, kazdy ma 40 listov. Ovlada sa 8 signalmi, na
troch z nich musi byt napajacie napatie. Vo vnutri je kodovy valec,
ktory ma pre kazdu polohu v sebe tri diery. Valca sa dotyka 8 pruznych
kontaktov, cez ktore sa napaja relatko.

Po nastaveni pozadovanej kombinacie sa zopne rele a zacne tocit valcom a
samotnym zobrazovacom. Kontakty cez valec vedu prud do rele az kym
nezapadnu do troch kodovanych dier, cim sa prerusi napajanie rele,
motora a cele to zastavi. Genialne vymyslene.

Mam s tym ale trochu problem, vyzera, ze to pri vypnuti motora strasne
rusi, co mi rozhodi digitalne ovladanie. Je tam pouzity maly motorcek,
zrejme synchronny, 110V. Vzhladom na to, ze som s tym nikdy doteraz
nerobil sa radsej opytam, nech zbytocne nestracam cas. Je nejaky obvykly
sposob ako sa riesi spinanie maleho motorceka? Kondenzator cez kontakty,
paralelne a pod.?

dakujem,

b.