dotaz PCB z Ciny

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Červenec 13 10:09:39 CEST 2018


Dne 12.7.2018 v 17:36 Libor Konečný napsal(a):
> No zalezi na uhlu pohledu.
> Asi by  podnikatel zkrachoval, kdyby zaplatil  za cely autobus, ktery 
> stoji vzdy stejne (hmotnost pasazeru a tim padem mirne zvysenou spotrebu 
> zanedbejme) a poslal by timto autobusem na skoleni jednoho zamestnance a 
> za tyden dalsiho, nez poslat cely autobus najednou.

Ono je to ještě složitější a v podstatě i docela jednoduché.

Drtivá většina autobusů jede v režimu veřejné služby a třeba 80% nákladů 
hradí kraj nebo město, dopravce dostane zaplaceno tak jako tak. Tudíž 
jestli veze jednoho nebo 20 lidí dopravce až tak moc nezajímá, ti lidé 
neplatí nákladovou cenu, platí v podstatě příspěvek na dopravu, který za 
a) přispívá na náklady a za b) reguluje negativní jevy jako přetížení 
služby nebo bezdomovce, autobusy nejsou ložnice ani čekárna.

A u toho číňana, u rohlíku z Kauflandu za 50 hal. nebo kuřecího za 35 Kč 
je to stejné.

Standa


Další informace o konferenci Hw-list