dotaz PCB z Ciny
Stanislav Šmejkal
smejkal na smejkal.com
Pátek Červenec 13 10:09:39 CEST 2018
Dne 12.7.2018 v 17:36 Libor Konečný napsal(a):
> No zalezi na uhlu pohledu.
> Asi by podnikatel zkrachoval, kdyby zaplatil za cely autobus, ktery
> stoji vzdy stejne (hmotnost pasazeru a tim padem mirne zvysenou spotrebu
> zanedbejme) a poslal by timto autobusem na skoleni jednoho zamestnance a
> za tyden dalsiho, nez poslat cely autobus najednou.
Ono je to ještě složitější a v podstatě i docela jednoduché.
Drtivá většina autobusů jede v režimu veřejné služby a třeba 80% nákladů
hradí kraj nebo město, dopravce dostane zaplaceno tak jako tak. Tudíž
jestli veze jednoho nebo 20 lidí dopravce až tak moc nezajímá, ti lidé
neplatí nákladovou cenu, platí v podstatě příspěvek na dopravu, který za
a) přispívá na náklady a za b) reguluje negativní jevy jako přetížení
služby nebo bezdomovce, autobusy nejsou ložnice ani čekárna.
A u toho číňana, u rohlíku z Kauflandu za 50 hal. nebo kuřecího za 35 Kč
je to stejné.
Standa
Další informace o konferenci Hw-list