Li-ion aku 18650.

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Středa Leden 24 17:19:27 CET 2018

On Wed, Jan 24, 2018 at 04:49:49PM +0100, Martin Hanek wrote:
> Tak to bude asi ono. Ten tlak se zvětší kdy? Tak bych si myslel, že při
> nabíjení.

Mě se stalo, že když jsem nějaké starší články, které zřejmě nebyly
konstruované na vyšší nabíjecí napětí, nabíjel nějakou čínskou obyč
nabíječkou, které končila někde na 4.25, tak to udělalo takové tiché
puff a pak byl článek právě takto odpojen. Ta nabíječka byla ale tak
pitomá, že se sama zahřívala a ohřívala i ten článek co v ní byl zasunut
:-/

Články kuchnuté z novějších accupacků jsou zřejmě stavěné na dobíjení
končící vyšším napětím. Pamatuju se, že jsem se divil po kuchnutí
nějakého packu, kde byly články nabity a naprázdno na nich bylo snad
4.3V... Starší akupacky (plácnu ~> 10, 15 let) mají články asi na nižší
napětí, ale nevím jak to na nich poznat. Datasheet jsem našel jenom od
Samsungu a Panasonic. V nějterých jsou ale třeba LG a na ty jsem
nacházel jenom info od číňanů, že jsou na 4.3V, ale ne důvěryhodný
datasheet. Na některých ani není výrobce...

--
Zito