Jak pridat CC k CV synchronnimu buck menici?

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Úterý Leden 23 12:16:11 CET 2018

Tak na ohmuv zakon bych se neptal , i kdyz :-).

Ale k veci zkusil jsem takovy neumely obrazek, rekneme ze by se pouzitl LM
5145

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm5145.pdf
(http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm5145.pdf)

a k internímu chybovému zesilovaci by se pridal druhy externi pro CC

https://www.imgup.cz/images/2018/01/23/FBD.png
(https://www.imgup.cz/images/2018/01/23/FBD.png)

Zelene jsem naznacil spocitane hodnoty pro CV mod

Ale tim ze se chybovy zesilovac nebo comparator pro CC mod pripojuje vlastne
na vstup CV chybového zesilovace nema moc predstavu jak to pocitat nebo
kompenzovat.

>23.1.2018, 5:38:35

Fungovat to samozrejme muze a mnohde i funguje. Dabel je skryty, prave
v te kmitoctove kompenzaci zpetne vazby, coz uz je trochu vyssi
level nez ledka a ohmuv zakon. A pokud ve zv pouzijete misto oz
komparator, bude to jeste vyrazne slozitejsi. Priznavam, ze ackoliv
zakladnimu principu rozumim, prakticky to spocitat nedovedu. Ale jsou
zde znalejsi nez ja. ;-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

> Mejme synchronní snizující menic s externimi tranzistory pracující treba
na 250kHz. > Tyto menice (IC) vetsinou obsahují chybový zesilovac >
porovnnavajíci napetí interní reference (na obr. 800mV) s vystupním >
napetim, respektive s vystupnim napetim pres odporovy drlic RFB1/RFB2. > Cc
1,Cc2,CC3, s Rc odpory tvorí kompenzacní sit zpetne vazby > chyboveho
zesilovace a celé regulacni smycky. > Pokud odpory RFB1/RFB2 nahradime
potencimetrem lze celekm dobre > regulovat vystupni napetí v modu CV. >
Otazkou je zda a prípadne jak lze k CV modu pridat mod CC, tedy > pridat
nastvitelne omezeni proudu v kterem zdroj pracuje jako zdroj proudu? > Ma
predstava. > Pridame bocník a k nemu zesilovac, ktery prevede vystupmí proud
> 0-Max na napetí, treba take 0 az 800mV. > Napeti potrebujeme porovnavat s
referenci predstvujici pozadovany > proud, pridame bud externi chybovy
zesilovac nebo v extremnim pripade komparator > vystup tohoto chyboveho
zesilovace nebo komparatoru privedeme pres > diodu na stred napetoveho
delice cervema sipka na obr. > Predstava funkce je, v beznem modu ridi menic
napetove rizeni a v > okamziku kdy vystupni proud preleze nastvenou mez tak
CC zesilovac > pres diodu zvedne napeti na vstupu FV pres 800mV coz domuti
radic > snizovat delku pusu a tim jak napeti tak proud. > Tim se CC rizeni
vypne a CV opet zacne napeti tahat nahoru ,opet zasahne CC a tak porad
dokola. > Ma to sanci fungovat nebo se to cele rozkmita jak statni
zamestnanci v den vyplaty? > Respektive jak to spravne pojmout, aby zdroj
umoznoval jak CC tak CV mod?

> Pokud bude mit zesilovac zesilujici ubytek na bocniku sirku pasma > 200kHz
, e to dostateční pro mšnic pracujici s frekvenci 250kHz?