Re: Odolnost OneWire - zmatení DS18B20

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Leden 22 17:04:27 CET 2018

Zdravím,

bohužel to nemám v baráku a u kamarádky to musí svítit a topit ptáčkům
:-), takže nemám úplně volný operační prostor ale plánuji to udělat takto:

- vyrobit nové čidla, u zapouzdřeného dát R a C (na napájení) na konec
kabelu (3m) - zbytek kabelu asi (7m) bude UTP z patchkabelu (licna).  U
nezapouzdřeného (vnitřního) to dám přímo k čidlu. Současná čidla jsou
udělána plochým telefonním kabelem.

- podívat se osciloskopem (teda tou náhražkou co mám) na současnou
sběrnici a komparativně na vyměněná čidla jak se to změní.

- Seriové odpory doprostřed můžu zkusit, ale ostrýma hranama to nebude -
to by nefungovalo nikdy, nejen když zapnu PWM na ledky.

- PWM jede 1kHz (default v ESP8266), můžu zkusit změnit na jiný kmitočet
co to udělá.

Ten  stíněný kabel asi nevyzkouším - prakticky nemám vhodný kabel a taky
se mi nechce vyrábět tolik čidel - pokud kroucení a odpory nezafungují
hned, tak je stíněný kabel další pokus na řadě. :-)

Petr