OT: Ekvitermni regulace kotle

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Pátek Leden 19 21:51:12 CET 2018

jen prihodim dalsi pohled/reseni topeni, podlahovky.
mam pristavbu, vnitrni izolaci, steny 20cm beton + 30cm vata, strop 40cm vata(vic se neveslo :-) .
podlahovka uhlikova folie primo pod lino.
termostat je jen na podlahovku 22°C. vzduch se srovna s podlahou a to je cela regulace. loznice netopim, jsou na patre.
V exteremnim mraze + vitr, dam podlahovku na 23°C.
Bydlim u lesa a nemam komin, prej jsem divnej.
Celkove naklady na cca 150m2 (cast je jeste stara stavba) topeni jen elektrikou + ostatni spotreba jsou cca  12000kwh(do 30kkc) . (stara cast 15m2 cca 1/5 spotreby ).
taky reseni ..
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Friday, January 19, 2018 2:23 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: Ekvitermni regulace kotle

On Fri, 19 Jan 2018, Petr Labaj wrote:

> A to vy všichni ekvitermisti topíte všude a pořád stejně?

Kdyz ma nekdo podlahovku, tak mu nic jineho nezbyva :-)

> Ve 2-pokojovém bytě je to možná jedno, ale ve velkém baráku fakt
> nepotřebuju mít všude a pořád stejně teplo. V noci a přes pracovní den
> v obýváku nikdo není, takže tam teplota spadne klidně někam na 17C. A
> teprve odpoledne to vytopím na vysokých 20C (vyšší teplotu než 20C
> nikdy a nikde kromě koupelny nemám).

Slysel jsem i teorie ze tyhle poklesy nic neusetri protoze se  pak musi zase "natopit", hahaha...

> Takže já jsem ekviterm v nějakém kondenzačním Baxi u rodičů zablokoval
> a nechal to jen na hlavicích a časovém spínání kotle. Pochvalují si a
> náklady klesly.

Co ale neni spatne je moznost ridit teplotu kotle podle venkovni teploty, protoze kdyz neni moc zima a z kotle jde horka voda, tak nez hlavice zareaguje je radiator plny horke vody a dojde k pretopeni...

> Ale doma, kde potřebuju v různé době různou teplotu, kde jsou další
> zdroje tepla (mnoho lidí v místnosti, běžící PC s náročnou aplikací
> atd.), mně to jako výhoda moc nepřipadá.

Jo to je holt druha strana podlahovky o ktere se tolik nemluvi.
A taky kdyz ma nekdo velka okna a zasviti mu do nich slunicko, tak mu teplota v mistnosti kopiruje slunce..

Neni lepsi podsklepeny barak nez podlahovka ? ;-)