OT: Ekvitermni regulace kotle

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 19 14:43:37 CET 2018

Mechanické (tedy kapalinové) Heimeier. Takové ty běžné a hojně používané.
Jen jsem si do nich dobastlil topné odpory (6 bežných nejlevnějších TH
odporů),
honím to ze 24V, naplno to dá tak 3W, v praxi to pak jede pod 0.5W).
Řídí to samodomo bastl s nějakou historickou ATmega8.

Kotel se stará jen o svou práci - udržovat otopnou vodu na nějakých 50C
(v hodně
velké zimě) až 40C (když je teplo, např. zatím prakticky celou dosavadní
letošní zimu).
Ten kotel je ještě spínaný, takže v noci a občas v některých částech dne
je vypnutý.
Mám na to 5 různých scénářů podle zimy, každý ještě rozdělený na běžný den
a víkend. Původní záměr byl střídat ty scénáře automaticky, ale nakonec
to skončilo
tak, že to několikrát za zimu přepnu ručně. Samozřejmě to mám dostupné
po Internetu,
takže se dá zatopit třeba předem před příjezdem z víkendu nebo dovolené atd.

PL