OT: Ekvitermni regulace kotle

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Leden 19 14:23:25 CET 2018

On Fri, 19 Jan 2018, Petr Labaj wrote:

> A to vy všichni ekvitermisti topíte všude a pořád stejně?

Kdyz ma nekdo podlahovku, tak mu nic jineho nezbyva :-)

> Ve 2-pokojovém bytě je to možná jedno, ale ve velkém baráku fakt nepotřebuju
> mít všude a pořád stejně teplo. V noci a přes pracovní den v obýváku
> nikdo není,
> takže tam teplota spadne klidně někam na 17C. A teprve odpoledne to vytopím
> na vysokých 20C (vyšší teplotu než 20C nikdy a nikde kromě koupelny nemám).

Slysel jsem i teorie ze tyhle poklesy nic neusetri protoze se  pak musi
zase "natopit", hahaha...

> Takže já jsem ekviterm v nějakém kondenzačním Baxi u rodičů zablokoval
> a nechal to jen na hlavicích a časovém spínání kotle. Pochvalují si a
> náklady klesly.

Co ale neni spatne je moznost ridit teplotu kotle podle venkovni teploty,
protoze kdyz neni moc zima a z kotle jde horka voda, tak nez hlavice
zareaguje je radiator plny horke vody a dojde k pretopeni...

> Ale doma, kde potřebuju v různé době různou teplotu, kde jsou další
> zdroje tepla
> (mnoho lidí v místnosti, běžící PC s náročnou aplikací atd.), mně to
> jako výhoda moc
> nepřipadá.

Jo to je holt druha strana podlahovky o ktere se tolik nemluvi.
A taky kdyz ma nekdo velka okna a zasviti mu do nich slunicko, tak
mu teplota v mistnosti kopiruje slunce..

Neni lepsi podsklepeny barak nez podlahovka ? ;-)