RE: Zemní kabel 230V

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Pátek Leden 19 10:21:21 CET 2018

Loni na podzim jsme tahali necelých 600m optiky. Trubka byla položená asi před 5ti lety. Ale byla to trubka z plného tlustého plastu. Tenkrát do ní zafouknuli několik kabelů, já na moji akci nedostal peníze takže jsem jen smutně koukal jak trubku zahrabali. Loni se to povedlo a tak jsme se k trubce prokopali a přidali k tomu náš kabel. Přijel chlapík s kompresorem (takový ten co se používá ke zbíječce). Měl takovou šikovnou mašinku kterou napojil na tu trubku, z jedné strany připojil trubku od kompresoru a z druhé strany do toho šel ten optický kabel. Byl to takový tuhý neohebný zemní kabel tlustý asi jako palec. Na konec kabelu přivázal hubičku na nádobí, která to táhla dovnitř. Pak jen pustil vzduch a na mašince jen reguloval jak rychle se tam ten kabel má nasouvat. Během 15ti minut tam těch 600 metrů optiky bylo zafouknuté a já jen zíral s otevřenou pusou :-). Měl jsem z té akce dost obavy - bál jsem se že se to nepodaří zafouknout právě kvůli blátu které tam za ta léta muselo natéct. Ten chlapík říkal že tak do kilometru fouká běžně a nejvíc foukal asi 5 kilometrů ale to už prý byl docela problém. Takže jde lecos, ale vysavač na to asi nestačí.

Ale určitě je lepší dát tam teď co vás napadne než pak organizovat podobnou akci.

	Martin

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Friday, January 19, 2018 8:17 AM
To: HW-news
Subject: Re: Zemní kabel 230V

Kdysi jsme na jedné zakázce měli chráničky, poměrně velké, dělali tam
nový beton, tak nám je tam připravili. Bylo to fajn, protáhli jsme
první kabely a všechno běželo. Ale jen do té doby, než zapršelo a do
těch chrániček se spláchlo bláto a zákazník si pak vzpomněl, že tam
chce protahovat další kabely. Šlo to dost blbě.

Takže si tam hned protáhněte všechny možné kabely, co by se někdy mohl
hodit. Snad radši i optiku ;)

P.K.