3D tiskárna - snadno a rychle

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Pondělí Leden 15 21:01:20 CET 2018

Ahoj vespolek,

chtěl bych se podělit o velmi pozitivní zkušenost začátečníka s 3D tiskem.
Nějakou chvíli jsem se k tomu rozhoupával a nakonec jsem koupil i zde
zmiňovanou  Zonestar P802QS.
Cena necelých 5000,- Kč.
Tiskárna dorazila ze skladu v Německu asi za 3 dny (objenáno někdy o
víkendu, ve středu byla doma).
Balení pěkné, přehledné a kompletní, včetně nářadí na smontování.
Dokonce takovým, kterým by to asi fakt šlo smontovat (při troše
trpělivosti).
Jedině bych snad vytknul nepříliš kvalitní šroubky s křížovou drážkou,
které jsem nahradil imbusy. Ale i s těma původníma by to asi šlo.
Na dodané SD kartě je docela slušný návod a i odkazy na videa na youtube.
Sestavní jsem věnoval 2 večery a v pátek jsem tiskárnu rozběhnul.
Hned první výtisk (zkušební kostkoválec 40x40x40) byl velmi dobrý.
Rozměry po vychladnutí 39,87x39,9x39,85. Povrchy perfektní.
Pak jsem zkusil ještě sysla z dodaných, už vygenerovaných dat. Taky úspěch.
Dále jsem pokračoval nastavením sliceru. To chvíli trvalo, ale po asi 3
pokusech, kdy jsem ladil start g-code, se povedl pěkný sněhulák.
Pak už jsem vytvořil vlastní model. Před vánoci jsem koupil na e-bay
spodek tanku s motory a držákem na baterky, který jsem přes vánoce
pomocí arduina a bluetooth modulu spojil s mobilem jako dálkovým
ovládáním. Tak jsem vymodeloval nějakou nástavbu. Rozměry cca
150x200x40, čili docela slušné využití plochy. Taky úspěch. Žádné
kroucení, žádné odlepování od podložky.
Vlastně to je asi jediná věc, která mi úplně nevyhovuje, že se mi modely
přilepují až moc. Prakticky musím po každém tisku vyměnit lepenku,
protože jí při sundávání potrhám.
Takže pokud někdo váháte zda to toho jít, tak hurá na to.

H.