Reseni rovnic embedded

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Leden 14 17:13:06 CET 2018

Hezké, ani jsem nevěděl, že to jde řešit analyticky. Nicméně jsem
podobného názoru jako kolega Procházka, že pokud řeším praktický
problém, neměly by být potíže s nějakými divergencemi. A zašel bych
ještě dále - pokud úloha vyžaduje řešit kvartickou rovnici, je něco
špatně už předtím. Jak už jsem jednou psal, praktické problémy většinou
nejdou za hranici polynomu 2. řádu. Většinou jde využít nějaké symetrie,
v prvním kroku něco zanedbat a pak se postupně dopracovat k přesnějšímu
řešení a podobně. Mnohdy stačí zvolit jen jinou soustavu souřadnic - nás
elektrikáře ve škole mučili kartézskými souřadnicemi, jsou jednoduché,
ale pro mnoho problémů nejsou vhodné.
Docela by mě zajímalo jaký může být praktický problém vedoucí na
kvartickou rovnici. Ale to se zřejmě od původního tazatele nedozvíme.

Mrazík