Motor
Jaroslav Lukesh
lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 12 23:54:32 CET 2018
Některý motor se stejně jako některé trafo naprázdno, může hřát více než při
zatížení.
Záleží na sycení magnetického materiálu.
----- Původní zpráva -----
Od: "Evzen Horna" <ehorna na cmail.cz>
> omlouvám se za pauzu. Motor je vně převodovky a nucené chlazení nemá.
> Plechy statoru jsou přístupné a za minutu provozu se poměrně hodně ohřejí.
> Asi proto je pracovní cyklus 1 min. on/ 8min. off. To by asi odpovídalo.
> Motor je na krátkodobé zatížení. Sem tam se pohne a pak zase stojí. Jen mě
> to oteplení dost překvapilo. Také mě překvapil účiník 1.0.
> Teď tu mám na porovnání jeden trochu větší (psáno má 50W). Příkon bez
> zatížení má srovnatelný (130-150W), učiník 0.8-0.9. Protože má více hmoty,
> ohřívá se pomaleji. Nicméně je to to asi u těchto motorů normální.
> Díky všem za reakce.
> EH
>
> Dne 12.1.2018 v 12:21 Martin Úlehla napsal(a):
>> Samozřejmě, to jsem se bavil čistě o tepelných ztrátách v motoru.
>> Vstupují do toho ještě další vlivy.
>>
>> Asynchron napájený ze sítě má bez zátěže nejvyšší otáčky a pokud má
>> nucené vzduchové chlazení pak toto chlazení má nejvyšší možný výkon právě
>> naprázdno. Při dimenzování proudu chladícího vzduchu na plnou zátěž je
>> pak naprázdno dokonale chlazený a ohřát se nemůže.
Další informace o konferenci Hw-list