Motor

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 12 23:54:32 CET 2018


Některý motor se stejně jako některé trafo naprázdno, může hřát více než při 
zatížení.

Záleží na sycení magnetického materiálu.

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Evzen Horna" <ehorna na cmail.cz>
> omlouvám se za pauzu. Motor je vně převodovky a nucené chlazení nemá. 
> Plechy statoru jsou přístupné a za minutu provozu se poměrně hodně ohřejí. 
> Asi proto je pracovní cyklus 1 min. on/ 8min. off. To by asi odpovídalo. 
> Motor je na krátkodobé zatížení. Sem tam se pohne a pak zase stojí. Jen mě 
> to oteplení dost překvapilo. Také mě překvapil účiník 1.0.
> Teď tu mám na porovnání jeden trochu větší (psáno má 50W). Příkon bez 
> zatížení má srovnatelný (130-150W), učiník 0.8-0.9. Protože má více hmoty, 
> ohřívá se pomaleji. Nicméně je to to asi u těchto motorů normální.
> Díky všem za reakce.
> EH
>
> Dne 12.1.2018 v 12:21 Martin Úlehla napsal(a):
>> Samozřejmě, to jsem se bavil čistě o tepelných ztrátách v motoru. 
>> Vstupují do toho ještě další vlivy.
>>
>> Asynchron napájený ze sítě má bez zátěže nejvyšší otáčky a pokud má 
>> nucené vzduchové chlazení pak toto chlazení má nejvyšší možný výkon právě 
>> naprázdno. Při dimenzování proudu chladícího vzduchu na plnou zátěž je 
>> pak naprázdno dokonale chlazený a ohřát se nemůže.



Další informace o konferenci Hw-list