Motor

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Čtvrtek Leden 11 19:02:06 CET 2018

Omlouvám se za pozdní odpověď, konference mi taktéž vytrvale padá do spamu.

Není to tak že by motor naprázdno byl teplejší než motor pod plnou zátěží.

Může se stát, že motor jede se 100W příkonu na 20% účinnosti (tj. 80W
tepla) a s 1,5kW na 90% účinnosti (tj. 150W tepla). Zrovna tato
konkrétní čísla jsem si teď pro ilustraci vycucal z prstu ale obecně -
nedá se usuzovat z ohřátí motoru běžícího naprázdno že to teplotně
nevydrží v nominále.

Některé lepší motory mají datasheety a ty ještě lepší i nějaké křivky v
nich a tak člověk pak nemusí vařit úplně z vody nebo chodit na motorovou
brzdu. Nejlepší je to prostě zkusit, hi :).

S pozdravem,
Martin OK9SWL