OT O tempora, o mores

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 8 21:51:16 CET 2018

>Tak si ètu takhle pøíspìvek a najednou koèka. Tak to ètu podruhé, asi jsem nìjaký divný ale poøád je to o koèce, tak
>potøetí a poøád tam je.

:-)

No ak chcete, tak Vam budem davat na zaciatok prispevku nejaky prefix ako
[SK] aby ste mali nejake prepinatko... ;-)

Ono ja pisem neanglicky velmi malo, a z toho vacsinu na miestach kde na tom
fakt vobec nezalezi, ako tu. S makcenmi a dlzdnami pisem dvakrat pomalsie,
nehovoriac o prepinani klavesnice, ktoru potom zabudnem prepnut naspat a
potom pisem anglicke kraviny.

> Unicode fontù

Fonty nepredstavuju ani promile problemu, o ktorom som pisal.

>Domnívám se, že za 24 let existence unicode je
>ponìkud velmi zpáteènické si na tento standard stìžovat.

Bez ohladu na to, ze som spiatocnik - ja si nestazujem na standard; naopak,
unicode je super, aj ked bohuzial z tych 24 rokov sa premarnilo prvych asi
15 na 16-bitove sprostosti, pritom UTF-8 bola snad prva vec co z toho
celeho bola vymyslena, aj ked niekym inym a pod nejakym inym menom.

Ja sa stazujem na to, co sa deje v poslednych rokoch, ked sa do unicodu
pchaju obrazky. To je podla mna dementne.
https://en.wikipedia.org/wiki/Miscellaneous_Symbols_and_Pictographs

Teda zo strany toho konzorcia je v tom akysi obchodny model - neviem presne
aky, mozno licencie, netusim a ani ma to nezaujima - zo strany tvorcov OS
a spol je to jednoducho tupost im vlastna, ze sa tomu nebrania, no a
fejsbukoidna verejnost to jednoducho len uvidi a takmer podvedome pouzije;
ale este raz, verim tomu, ze prave tu je skupina ludi ochotnych sa
zamysliet a v pripade potreby sa v primeranej miere branit a pripadne sa o
tom rozpravat aj s laikmi v ich okoli.

wek