OT O tempora, o mores

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Pondělí Leden 8 21:27:51 CET 2018

To si nevyberete. Já osobně zase nemám moc v oblibě používat pouze redukovanou (anglickou) znakovou sadu pro jazyky, které
používají více znaků.

Tak si čtu takhle příspěvek a najednou kočka. Tak to čtu podruhé, asi jsem nějaký divný ale pořád je to o kočce, tak
potřetí a pořád tam je. Tak si říkám, že se nám wek bohužel zbláznil a dal se na chov koček. Pak si řeknu aha wek, to to
je vlastně slovensky a kocka je kostka! Kdyby to bylo napsáno plné znakové sadě daného jazyka, tak si přepnu kontext a
nebudu si domýšlet znaky pochopím to hned :-).

Jsem toho názoru, že dnes si stěžovat na unicode znaky je jako si stěžovat, že se nepoužívá starý typ 3 fázové
zásuvky(takový ten skoroválný - kulatý obdélník, lépe to vysvětlit neumím). Domnívám se, že za 24 let existence unicode je
poněkud velmi zpátečnické si na tento standard stěžovat. Unicode fontů je spousta a dokonce zdarma (i když použité znaky
jsou poměrně novinka, přiznávám :-) a nejméně posledních 15 let je tento standard podporován ve všech trochu více
používaných OS.

Co chci vlastně říci. Ále sákryš, dnes už by snad už mohlo jít krásně správně ...

Co se týče textu, je mě to vlastně jedno v čem to je kódováno. Ono se mě to přechroupe do unicode. Jak se tak dívám tak i
to oblíbené KOI8-CS. Proč se omezovat, jak je libo :-)