Re: OT: certifikát na USB disku

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Leden 8 21:36:38 CET 2018

Dne 08.01.2018 v 21:22 Petr Zahradnik napsal(a):
> Původní zpráva ze dne 08.01.2018 od Jiri Foldyna:

> Záleží na tom, co si představuješ, že tím získáš. Na USB flash disk
> můžeš vložit zašifrované úložiště s privátním klíčem PKCS12 (.p12 nebo
> .pfx). Pak musí aplikace podporovat podepisování se vstupem
> certifikátu ze souboru. A bezpečnost je samozřejmě úplně někde jinde,
> než když použiješ opravdový šifrovací token, kdy je privátní klíč
> uložen na čipu a ten nikdy neopouští.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

Ahoj,

je mi jasné, že token je standardní řešení. Jenže podle mé zkušenosti si
důsledky kompromitace kvalifikovaného osobního certifikátu uvědomuje
zlomek populace, a lékaři nejsou výjimkou. Pokud jim to dostatečně
polopaticky vysvětlíš, pochopí to a zařídí se podle toho. Jenže teď jsou
v situaci, kdy vyřízení nového přístupu k SUKLu trvá víc než měsíc,
takže by to bylo aspoň dočasné provizorium. Rozumným řešením by bylo,
kdyby SUKL vydával lékařům vlastní jednoúčelové certifikáty, jenže to
bych v tomhle Absurdistánu toho chtěl moc.

Díky
jf