Spatne flashnuta ATmega2560 - vyreseno

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Leden 7 23:56:06 CET 2018

Tak nakonec to bylo celkem jednoduché, přátelé, děkuji. Ono se totiž sešlo
víc věcí najednou, aniž bych to tušil.

USBasp novější verze, který umí zpomalit SCK jsem našel, do druhého Arduina
napsal cosi, co ve smyčce generovalo cca 2.7 Mhz, výstup připojen na XTAL1
"nemocné" desky.

Fousy jsem vypaloval pomocí eXtreme Burneru, správné hodnoty jsem opsal z
Arduina (teda z konfiguráku pro 2560). Pak jsem chtěl z Arduino IDE vypálit
bootloader (už s odpojenýma hodinama a s "rychlým" USBasp) a ono houby,
pořád to řvalo, že buď nemá správný programátor, nebo nevidí procesor - a
vzhledem k tomu, že mám nový PC a USBasp na něm ještě neběžel, nějak mne to
netrklo.

Pomohl až Zadig a nastavení správné libusb (libusbK v3.0.7.0) - a od té doby
všechno žije, bootloader je, kde má být, Arduino v řídící desce reaguje jak
má, ledka na PB7 bliká, jak má, IDE do megy nahrává přes USB.

Docela bych si tipnul, že původní havárii způsobila právě nesprávná libusb,
ono se to pak chovalo docela podobně záhadně.

Ještě jednou díky - kdybych se zeptal v noci, mohl jsem si ušetřit půlku
neděle :) Teď už do toho snad toho Repetiera dostanu...

Pavel Kutina