OT: Linux na USB

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Neděle Leden 7 22:42:14 CET 2018

Zdravím. Vim ze tu je par zdatnych uzivatelu Linuxu a i par masochistu ;-), kteri si vse kompiluji včetně jadra a tak. Rad bych si vytvoril jednoucelovy bootovaci USB flash disk, kde bych mel pripravenych par programu a jinak by byl tento disk co se tyce OS „zamknuty“ třeba az na jednu oblast napr. 100MB, kam bych si mohl v pripade potřeby něco nakopirovat, ale nic by se tam periodicky nezapisovalo, aby to disk neznicilo (proto to „zamknuti“). Chtěl bych to postavit na Debianu (x64) nebo na Ubuntu coz snad vychází z Debianu. Staci mi konzola. Grafické rozhraní nepotrebuju. Kdysi jsem o tom něco četl a nebylo to zrovna trivialni (vse ruční práce). Neexistuje na to nejaky nástroj, který by to zjednodusil a většinu toho vse udělal sam a ja bych tam jenom zvolil třeba dodatecne balíky a nastaveni, které bych potřeboval?

I když uzivatele RPi tohle asi neřeší a na SD karte ten system je tak jak tam priletl z instalacniho media tim, kdo ten distribucni obraz vytvoril… Alespoň mi to tak připadá, ze tam žádné omezeni co se tyce funkcnosti není.

A pod otazka, co je dnes výhodnější co se tyce spolehlivosti (SD karta, CF – obojí s USB prevodnikem, USB flash…)? Asi SSD, ale to nestojí v třeba 200Kc jako SD karta… Tohle bych potřeboval ve vice kusech.

Děkuji, MG