Oprava ATX zdroj

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Úterý Leden 2 22:16:16 CET 2018

Zaměřil bych se také na součástky kolem prohořelého tranzistoru, nízkoohmový bázový odpor bývá hodně často přerušen při prohoření.

pg

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: mach.w na seznam.cz
Příjemce: hw-list na list.hw.cz
Datum: 02.01.2018 15:19
Předmět: Oprava ATX zdroj

Opravuji PC zdroj Eurocase 400W PFC
Primarni problém byl, vyschlý jeden hlavní napajecí elit na vstpu, mel kapacitu jen v radu nF a diky tomu se prorazil spinaci NPN
MJA 13009
Oba kondenzatory jsem vymenil za 470uF 250V Nipon, MJE13009 nemam po ruce tak jsem zatim pouzil MJE13007, coz je snad totez v 8A,  13009 je na 12A.
Nicmene seci stroj stále neseje.

Zapojeni je klasicke s TL494 a LM339, schema pro tento zdroj se mi nepodarilo dohledat,ale docela podobne  tomu  http://danyk.cz/s_atx01b.png

Po pripojeni napeti najede Standby zdroj, který produkuje +5,12V na venek a +8.5V pro napajeni zdroje.

Pokud chapu spravne tak, v okamziku , kdy uzemnim PSOn, vstup 6 Lm339  dojde k sepnuti Q6 z  jehoz kolektoru tece +5V na vstup DTC TL494, tim by měl zdroj zacit najizdet.
To se stane a na 8,11 TL494 se objevi budici pulsy (zkontrolovano osciloskopem),ktere pres trafo budí spinací tranzistory, ale zdroj nenajde.

Soucastky na primaru i sekundrau budiciho trafa TR2 jsem zkontroloval stejne tak soucastky na primaru hlavniho trafa T1
Stejne tak diody na sekundaru se zdaji OK.
Trochu mi dochazi napady co dal.

Jaka je presne fukce 1 a 3 komparaturu z LM339?
Predpokladma, ze 1 porovnava 1.3V na vsatupu 4 s sumou vsech napeti na vystupu zdoje a ? nechapu zcela vazbu na 16 Tl494

Stejne tak zcela nechapu funkci 3 komparaturu i kdyz vazby na chybove zesilovace v Tl494 jsme si vsiml.

Pokud by mi nekdo objasni fuinkci techto dvou kompasraturu budu rad.

Pripadne je dobry napad odpojit 1 komparator a zkusit zda zdroj najede?

Respektive jak byste pokracovali v hlednai chyby?