OT? Matematika? Riesenie "slnecnej" rovnice

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Leden 1 15:12:34 CET 2018

Zdravím,

dovolím si odpovědět všem přímo do konference. Snad nedostanu kartáč za
přílohu se schematem.

foto snímač je udělán tak, že svisle vzhůru umístěná fotodioda kouká do
kopule z bílého plastu. (ano, je to půlka pinpongového míčku :-)).

Dioda je typu BPW43 - tuším, zbyl mi jich pytlík z projektu ronja.

Měří se proud zkratovanou diodou, dioda je v režimu fotočlánku. Zesílení
se řídí přepínáním odporů ve zpětné vazbě OZ LM324, ve schematu to ještě
není, ale dodatečně jsem ještě přidával jeden stupeň. Při nejvyšším
osvětlení v létě se operák dostával do limitace.

Odpory jsou bežné, rozdíly jsem korigoval SW v arduinu. (občas to
nevyšlo ideálně a na křivce se objevuje zub).

Výsledná hodnota není nijak cejchována, ale z principu věci to odpovídá
W/m2 (typem, ne hodnotou). Dělal jsem to proto, abych měl představu o
možném výkonu solárních panelů v neideálních podmínkách.

Data v databázi jsou s rozestupem 1 minuta. Měřím cca rok - asi 14
měsíců a pokud budete mít zájem, o data se rozdělím. Buď mohu poslat
zálohu z MySQL a nebo data za určené období vydumpovat do nějakého souboru.

Petr