PIC18F2xK42

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Úterý Únor 27 14:11:46 CET 2018

Dne 27. února 2018 13:45 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):

> Děkuji za odpověď.
> Takže je to spíš konzervatizmus a potřeba DILu, nikoli nějaká
> unikátní vlastnost dané řady MCU.
>
> to neni konzervatismus...proste nic me nenuti...z meho pohledu nic neziskam

> Ale jako plus by mi případně přišlo malé pouzdro, myšleno
> fyzicky malé. A to samozřejmě na ARMové platfomě dostupné je.
> I když já jsem konzerva a mám nejraději pouzdra QPF 0.5mm.
> Tam je procesor v QFP48 zhruba o rozměru DIL8.
>
> to me prijde naprosto neprakticke na domaci prototyping...jiste vy to
resite temi moduly...pro me je to zbytecny mezikrok

> K dostupností těch modulů: jsou na trhu několik let a prodává je
> každý Číňan, co má díru do zadku. Takže i zásoby budou značné.

porad na to ale musite spolehat - mimochodem zasoby se pocitaji jen kdyz je
mate v dojezdove vzdalenosti (nekteri jedinci by upresnili "na kole")

ja osobne mam doma uz tolik PICu, ze bych tim asi tak 3x pokryl vsechno co
jsem za tu dobu s nima kdy udelal ...tim se nechlubim, ale zbyvaji ty
starsi rady, protoze vzdycky koupim stanglicku a ne vzdy ji sdelam...takze
na nenarocne veci muzu v pohode delat z tech starych rad a stale nemusim
nic menit a predelavat na deskach

> Ale ono není žádný problém si takový modul udělat sám. Já jsem
> třeba do jedné konstrukce potřeboval STM32F3 (potřeboval
> jsem hodně čítačů a DMA kanálů), tak jsem si pinově kompatibilní
> modul s procesorem STM32F3 udělal. Nemám na něm USB, to
> nepotřebuju. Ale jinak jsou pinově záměnné. Záměnné jsem to
> udělal proto, že jsem to ze začátku provozoval na koupeném
> modulu STM32F1.

no, ale pak to nejak postrada smysl - v podstate tedy jste zavislej na tom
co bude vyrabet cinan a nebo si ten modul musite vyrobit navic a nebo to
znamena novou DPS

> Mimochodem tyhle moduly se 128 KiB flash, (oficiálně mají 64,
> v reálu ale 128), 20 KiB RAM, 72 MHz, 2 krystaly a USB
> kupuju za 1.80 USD.

dival jsem se kolik zabira nejdelsi kod co jsem kdy napsal - nemam tady
ostrou verzi kompileru, ale prelozeny HEX ma 32kB - takze je to v podstate
naprosto irelevantni

vlastne mam tu pripravenou takovou blbost - ozvuceni modelu remorku - kde
jsem tedy naplnil 128kW flashky a to jen proto, ze jsem do ni nalil
zvukovej sampl ;-)