3d tlac, cina, steps/mm

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Únor 24 02:28:55 CET 2018

Samozřejmě - ono to tam postupně dokonvergovalo, z několika měření hotového
výrobku se vyloupla nějaká konstanta, se kterou tohle vyšlo. Než jsem
vyměnil řemenice za menší (16 zubů místo 20), tak to sedělo dost slušně.
Nějaké desetiny navíc jsem nastavil i po výměně řemenic, ale už jen
přepočtem.

Výhoda ja, že z mnoha nepřesných měření mnoha nepřesných výrobků jsem došel
k jednomu přesnému číslu - takový malý technický fetišismus na pomezí
alchymie, numerologie, víry v absolutní vesmír, matematiky a mírně poučeného
odhadu :)

Ono těch faktorů, které zasahují do rozměru, je tolik, že to jedna prostá
konstanta neobsáhne - závislosti zdaleka nejsou lineární, ale získal jsem
alespoň pocit, že jsem udělal nejvíc, co v danou chvíli šlo - takže u PLA se
na vnějších rozměrech vejdu do desetiny chyby, u ABS je to kapku horší, ale
tam za to víc může materiál. S ABS pořád nějak válčím (praská mi při
chladnutí po vrstvách, mrcha, budu muset zateplit tiskárnu), takže ho
používám jen výjimečně a z donucení - třeba ve chvíli, kdy si omylem koupím
kilovku ABS stejné barvy, jako bylo to PLA, které jsem si myslel, že
objednávám :)

Takže nějaké čtvrt procento chyby bych fakt vůbec nebral vážně - daleko
napínavější je to u extruderu, kde číňan nastavil 105 kroků na milimetr, ale
ve skutečnosti je to 110 - 111 (odměřeno na délce sežrané struny, zpětně
ověřeno měřením podávacího kolečka), tam je to zpřesnění už docela znát (ale
ono to jde stejně dokorigovat ručně regulací průtoku a korekcí průměru
struny, takže ani tam není úplně nutné na to sahat).

Pavel Kutina