OT: Posta chce 700 jen za procleni?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Únor 23 11:22:51 CET 2018

Původní zpráva ze dne 23.02.2018 od Jaroslav Lukesh:

> přišla mi zásilka na firmu (sro), tam mi poslali podklady na
> celnici, pak mi přišla dobírka na 700. Nikde v tom nevidím, že by se
> vyměřilo DPH, je to fakt jenom vyděračskej poplatek Vyměřovací
> základ byl 1821Kč (cca 59USD).

Když jste plátci DPH, pak DPH nevyměřují celníci, ale vyměřujete si ho
sami v rámci svého přiznání k DPH (duální plnění - vyměříte, odvedete
a zase uplatníte). Nicméně zásilka za 59 USD se musí "proclít", tedy
je vystaveno JSD a za to se platí tato částka. Clo nebude žádné.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 475 501 627, 910 256 000, mobil: 602 409 601
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz