RE: OT prohlášení o shodě na led svítidla

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Únor 13 14:05:42 CET 2018

Citace výjimky ve směrnici:

V pripade pripravku dava smysl PoS minimalne z pohledu bezpecnosti a vyzarovani.

V pripade prototypu je jasne, ze musí existovat casove rozmezi, kdy nebude zmereny a někdo na nem něco bude delat. Tam muze nastoupit uvedena výjimka, ale za podmínky, ze ji spravne splnite (identifikace, procesni pravidla).

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Hanek
Sent: Tuesday, February 13, 2018 1:51 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT prohlášení o shodě na led svítidla

No to nevím, já měl na mysli konkrétní záležitost, která je třeba u nás dost častá. Při vývoji výrobku se vyrobí několik vývojových/prototypových desek na kterých programátoři vyvíjí firmware. Pak se udělá ostrá/finální deska, která se použije ve výrobku a ten samozřejmě prohlášení o shodě, EMC a další má.
Ale co ty prototypy? Na nich to vyvinu a pak je vyhodím. Nikdy by mě nenapadlo to řešit.

Martin Hanek

To se dostáváme k tomu, co všechno už je výrobek. Vemte si, že
programátor vezme I/O karty a CPU třeba od Simaticu, poskládá na stole
dohromady, připojí na napájecí zdroj, připojí si k tomu HMI panel,
třeba i nějaké servo - a máte hromadu dílu poskládaných do sestavy. Je
to výrobek?

P.K.