[MECH:] 3D tisk - problem s ABS a tepelnou roztaznosti

Snail Instruments snail na snailinstruments.com
Pondělí Únor 12 23:50:36 CET 2018

Dne 11.2.2018 v 16:03 hw-list-request na list.hw.cz napsal(a):
> Ale jo, ony to jsou vsude mikrometry, ale po nahrati desky to jsou dalsi
> mikrometry, ktere na PLA nebyly, a uz mi to vypdava z tolerace. Vsak jsem tu
> psal, co a o kolik se hne - vsude to byly "jen" mikrometry, ale jejich
> soucet byl v desetinach.

Ještě mě napadla metoda měření, možná by to mohlo i fungovat - vyfotit
tiskárnu studenou a potom zahřátou (samozřejmě ze stativu a foťákem) a
fotky přeložit přes sebe. Pak by se projevilo, co teplem pracuje. Není
nutné udržet oba snímky s mikronovou přesností stejné, malý posuv lze
vykompenzovat při porovnávání obrázků. Prostý propočet ukazuje, že na
jeden pixel by mohlo připadat i méně než 100um. Ostatně na modelce jsou
ze dvou metrů vidět jednotlivé vlasy a jednotlivé řasy.

J. Hanzal