Re: CANOpen - jak dostat data z tupého zařízení (PDO?).

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Únor 12 12:49:33 CET 2018

Ve stručnosti: PDO (Process Data Object) jsou určeny k rychlé obsluze
zařízení. Fungují na principu producer-consumer, tj. jsou vysílány jakoby
broadcast, a přijímá je ta stanice v síti, která je pro to nakonfigurována.
Ostatní ji zahazují.
V praxi se buď používá režim, že stanice vysílá tato data periodicky, nebo
jen po změně. Případně v kombinaci - vždy po změně a periodicky po
nějaké době nečinnosti, aby se dalo detekovat, že stanice žije.

SDO naproti tomu je systém dotaz-odpověď. Kdo data potřebuje, tak vyzve
stanici která je zdrojem dat, a tato stanice mu data vrátí.
Pomocí SDO se dá (většinou spíš musí) stanice na začátku taky
nakonfigurovat,
aby pak už žila vlastním životem a komunikovala pomocí PDO.

Takže k datům se dostanete buď vždy na žádost přes SDO, nebo po správném
nakonfigurování pak automaticky i přes PDO.
Některá jednoduchá zařízení bývají předkonfigurována, takže sypou PDO sama.

PL