Elon je proste najlepsi :-)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Únor 11 01:40:14 CET 2018

Právěže u všech těchto nových motorů jsou odkazy na ruský vzor, podle
kterého se staví. Odkazy jsem tam dal proto, že v nich jsou dokreslující
informace a ne por zhodnocení podle prvního odstavce.

NK33 je původní pramotor z 50/60. let, z něj pak vznikly verze RD-xxx, ze
kterých se čerpá při klonování. Ale ani klon není schopen dosáhnout stejného
výkonu - rusové prostě něco udělali jinak, protože to považují v ruském
vzdělávacím systému za samozřejmost, tak to ani nedali do dokumentace.

Přistát lze i s jediným motorem. Fakt k tomu nepotřebujete sexy divadlo
kooperujících motorů.

V NASA ztratili schopnost výroby a v USA se nechtějí vázat na obchod s
Ruskem, když je to ten nepřítel. Firmy mají k dispozici celý výzkum NASA +
rusů do 90. let a mají za úkol rozjet výrobu v USA. Na to jak je to pro koho
strategické můžete vidět na propletenci vlastnických a sponzorských vztahů
dotyčných firem, které se tím zaobírají.

https://en.wikipedia.org/wiki/RD-180
On 21 August 2014, the U.S. Air Force released an official request for
information (RFI) for a replacement for the Russian RD-180 rocket engine.

Rusové to takto zaprodali, protože v 90. letech tam měli pěknou krizi a ke
konci i default a potřebovali to udržet při životě.