[MECH:] 3D tisk - problem s ABS a tepelnou roztaznosti tiskarny - pricina

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Únor 10 20:31:10 CET 2018

On Sat, 10 Feb 2018, Pavel Kutina wrote:

> Nastavenim prvni vrstvy to take zkousim kompenzovat, jen tisknu tryskou 0.3
> mm a tam si moc vyskakovat nemuzu - standardni tisk u PLA mam na 0.15 mm
> vrstvu a 0.2 mm prvni. A tohle je pro vyssi teploty u ABS malo a
> nevykompenzuje to dilataci a nerovnosti, aniz by se tryska dotknula skla.

No ja pouzivam trysku 0.5mm a tisknu vrstvy 0.4/0.3 , nekdy 0.3/0.2 .
Mam Rebel_II od PZ a jen prohazuju podlozky - sklo na ABS nebo BuildTak
na PLA/TPE/PETG . Zadne problemy s tim nemam. Mozna mate opravdu moc
nizke vrstvy, ale uplne se mi nezda ta tepelna roztaznost. Prece trysku
ohriva hlinikova kosticka, cele to ma vysku 1cm a nad tim je heat stopper
takze ta tepla cast neni moc vysoka. A rozdil teplot ABS/PLA je 30-40
stupnu. To prece nemuze dat 0.1mm posunu.

Nebouli se Vam nejak podlozka nahoru kdyz tisknete ABS s vetsi teplotou
podlozky ?