[MECH:] 3D tisk - problem s ABS a tepelnou roztaznosti tiskarny - pricina

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Únor 10 07:16:50 CET 2018

Budu to muset taky brzo řešit, protože švára si pořídil 3D tiskárnu a má
stejný
problém jako Vy (a já mu slíbil, že mu to nějak poladím).
Pokud jsem správně pochopil Váš popis problému, tak po zahřátí se Vám
zvětšuje
mezera mezi podložkou a tryskou.
Ale teplotní dilatace by tady měly působit spíš naopak - pokud se
natáhne šroub
tvořící tělo extruderu, tak ten je snad uchycen nahoře, takže jeho
prodloužením
se tryska spustí naopak níž, ne?

V nastavení sliceru jsem viděl položku, kterou se dá kompenzovat výška
trysky
nad podložkou. Takže nějaká statická konstantní odchylka by se dala snadno
kompenzovat tady a nemuselo by se sahat do firmware.

Jinak pokud se ukáže, že je to s tou výškou fakt tak kritické a že to
hodně pracuje,
tak by to pak chtělo na hlavu dodělat nějakou sondu a vždy to automaticky
překalibrovat. Samozřejmě sonda by musela být sundávací nebo zasunovací, aby
nesahala do operačního prostoru.

Pro změření rovinnosti a odchylky podložky v souvislosti s teplotou by snad
mohlo stačit položit na ni hranou ocelové pravítko a kouknout na mezeru mezi
podložkou a hranou pravítka. Případně na to z boku posvítit laserem.

PL