Elon je proste najlepsi :-)

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Středa Únor 7 20:28:34 CET 2018

No, myslel jsem to ještě trošku jinak. Že lidi dělají a budou dělat mnohem víc, než je potřeba pro prosté přežití. Kdybychom fungovali tak, jak si přejí levicoví myslitelé (dobrovolně skromní, dokonale spokojení ve státním 1+1, pracující za jednotný plat v docházkové vzdálenosti a ve volném čase navlékající s dětmi korálky a vařící dýňovou polévku), tak by naprostá většina věcí vůbec neexistovala. Jenže lidi to nebaví, pořád něco zkoušejí, lezou po horách (i když tam nenajdou nic než šutry), vyrábějí si pro radost auta a letadla (a někteří i rakety) nebo hledají Higgsův boson (i když těch co kvalifikovaně tuší o co jde je ještě méně než těch co vylezli na tu nejvyšší horu). Takže holt máme kabriolety ve vesmíru a rakety co umí couvat a není tu aspoň nuda :-)

Aleš Procháska

 Od:   Petr Labaj <labaj na volny.cz>
 Komu:   <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   7.2.2018 19:37
 Předmět:   Re: Elon je proste najlepsi :-)

Ano, zářez typu "byl jsem první" ano.
Jako to bylo s lunárními misemi: první byla bomba, sledoval to každý.
U druhé už to bylo výrazně slabší.
Pak přišel průšvih, ten opět sledoval každý. A ještě i další misi taky, když
už byla povědomost, že to nemusí být bez problémů.
A pak už dál jen nuda, dělali tam podobné kejkle jako golfové odpaly atd.
A další mise už zařízli, protože už to nikoho nezajímalo a bylo na to škoda
peněz.

A celé to bylo možné jen proto, že na začátku CCCP natrhl USA trencle
a tak se museli s něčím vyprsit, ať to stojí co to stojí.
A i tak nikdo neuvažoval nad nějakou stálou stanicí ani na Měsíci, na což
už pak na konci možná i byla technika.
Takže proč by dneska někdo něco podobného měl financovat na Marsu?
(to myslím jako protinázor na myšlenku "ne všechna vejce v jednom košíku")

Poskytovat zábavu je důležité. Ale funguje to buď jen krátkodobě na začátku
jako wow efekt (to je případ startu třeba této rakety), nebo pokud není
zaručen výsledek (typicky sport, zvlášť když jsou relativně vyrovnané síly),
nebo když se té zábavy sám můžu aktivně účastnit (mé vlastní sportování,
cestování, balení bab atd.) nebo se do toho aspoň vcítit (sledování filmů,
čtení literatury a umění obecně).

PL