Elon je proste najlepsi :-)

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Únor 7 15:35:00 CET 2018

> No právě. My, lidé, máme dost starostí sami se sebou a se svou
> planetou, ale chtěli bysme lítat na Mars.
>
> Pavel Kadečka.

Nic jiného lidem nezbývá. Říká se tomu nenechat všechna vejce v jednom
košíku.

Btw., přenos jsem sledoval taky, bylo to zajímavé show.
Potom, co to skončilo, jsem si s trochou nostalgie vzpomněl na jiný
přenos, který jsem sledoval 21.7.1969 nad ránem. Byl bych hrozně rád,
kdybych ještě jednou zažil něco podobného, jako tehdy, ale nedělám si
velké naděje. Před 50-ti lety vynesl Saturn V na LEO cca 140t, Falcon
Heavy vynese cca 64t, na lunární orbitu je to cca 48t vs 16t. Jasně, na
prachy to vyšlo nesouměřitelně dráž, ale zase je třeba vzít v úvahu, že
Musk a spol. měli k dispozici know-how získané během dřívějších projektů
NASA.

Tím nechci nijak shazovat Muskovo úsilí a vizionářský zápal, jen mě
trochu mrzí, že se příkladně v EU vyhazují těžké prachy vytahané z
daňových poplatníků a spotřebitelů za boj s větrnými mlýny ("boj" s GW,
pardon, teď klimatickou změnou, ROHS, multikulti atd.), místo aby se
když tak aspoň utratily za věci, jako byl třeba program Apollo. LHC je
čestnou výjimkou.

jf