do piatku to nevydrzim - dioda :-)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Únor 3 16:39:13 CET 2018

miniMELF je sklenene puzdro, je to to iste ako to DO-35 len bez vyvodov. Viem si predstavit, ze existuju aj plastove verzie toho isteho, len som sa s tym este nestretol A mam pocit, ze aj MELF je sklenene - hned ako sa mi dostane 1N4007 do ruky, tak ju skusim rozbit len tak zo zvedavosti.

Ale to je fuk, podstatne je, ze su tam vyvody spajkovane a nie bondovane. Niektori vyrobcovia zverejnuju materialove zlozenie jednotlivych puzdier, a po dlhom hladani musim konstatovat, ze olovo v kovovej podobe som tam nikde nenasiel, napr. https://diotec.com/tl_files/diotec/files/pdf/products/imds/p0_e.pdf http://www.st.com/content/ccc/resource/quality_and_reliability/quality_certificate/material_declaration/group3/d6/8c/c8/4a/83/37/40/b6/DM00380601/files/MD_CH%20DO%2035_7KCH%20NVBAT46.pdf/jcr:content/translations/en.MD_CH%20DO%2035_7KCH%20NVBAT46.pdf https://www.fairchildsemi.com/certificate-of-compliance/1N/1N759A.pdf http://www.onsemi.com/PowerSolutions/MaterialComposition.do?searchParts=1N4148 . Zda sa, ze trendom su zliatiny na zaklade striebra, pricom striebro sa pouzije namiesto zlata ako metalizacia priamo na kremik, a nasledne pri kontaktovani vytvori zliatinu s materialom vyvodu  resp. "slugu", t.j. "hlavicky spendlika" - napr. http://www.google.com/patents/US5777388 .

Na druhej strane som vsak uplne vsade videl olovnate sklo, je na to vynimka z RoHS (7C-I). Tipujem, ze dovodov je niekolko - sodne (draselne) sklo sa neda pouzit lebo alkalicke kovy vcelku ochotne migruju z toho skla a kedze su velmi reaktivne, lahko sa dostanu aj pod pasivaciu a zamoria polovodic; dalsi dovod bude v potrebe zhodnej tepelnej roztaznosti s vyvodom a tiez ochota materialu vyvodu tvorit hermeticky bond s danym sklom...

To puzdrenie je veda podobnych rozmerov ako samotna vyroba polovodicov.

wek