do piatku to nevydrzim - dioda :-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Únor 3 12:59:39 CET 2018

Praktická podstata je taková, že PbF vede k teplotě pájení, která roztaví
jakoukoli vnitřní pájku (použitelnou pro daný typ součástek), kromě čistého
Pb, které má vyšší teplotu tání než čistý Sn.

Takže méně olova na deskách vedle k více olova v součástkách:-)

Ale mám za to, že se to týká jen dnes již minoritních skleněných pouzder,
ale jist si nejsem.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Troller
Sent: Saturday, February 03, 2018 12:52 PM
To: HW-news
Subject: Re: do piatku to nevydrzim - dioda :-)

> (od dob pbfree je to 99,5% olovo) ...

Zdravím,
  to vypadá jako jazyková bariéra :-). Sice si myslím, že slovensky
jakž-takž
umím, ale tohle zase bude jeden z těch chytáků, na které jsem dosud
nenarazil.
  Pb = česky olovo - tedy pokud by to od dob pbfree mělo být olovo, tak
výrobci diod dělají pěkné schválnosti :-).
  Sn = česky cín - slovensky ??? Mám pocit, že cín je rusky "olovo" a olovo
je rusky "sviněc" - není to náhodou tak i na slovensku ?