RE: Degradace jazyka českého

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pátek Prosinec 28 23:04:17 CET 2018

Však já také nechci flame, jen se těch dnešních dětí trochu zastávám 😊

Tak jako my jsme v této technické konferenci, oni tak mluví většinou mezi sebou. Ve své komunitě. Ten unboxing patří na youtube, tam to právě je pro youtubery. To je jejich komunita.

Koneckonců ty zkratky OMG, LOL, WTF, to jsou v podstatě zkratky pro e-mail komunikaci, SMS nebo chat. Tak jako ASAP, ROFL, IMHO, WUT apod. A to jsme používali ještě před internetem v dobách fidonetu, co si pamatuji. Když dítě doma řekne OMG, jsem v pohodě a rozumím tomu. Některé tyto zkratky také používám.

A dokonce občas, když někdo přinese nějakou novou zkratku nebo třeba jen zkráceninu nějakého slova, tak mě to i pobaví a zasměju se tomu.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Friday, December 28, 2018 10:04 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Degradace jazyka českého

Já nechci vyvolat FLAME,  ........................ :-)
To nebyl účel. Jsme na technické konferenci   a mnoho věcí je pojmenováno a zažito mezi techniky tak, že když se např napíše bug v programu, nebo flame na konferenci tak je to všem z téhle oblasti  jasné.
Kdybych napsal, že sháním chytrý přepínač , tak je to oproti chytrý switch zavádějící.  Zdůrazňuji, že jde o konferenci, kde se řeší především technická témata.
To že používám některé anglické zkratky viz. například PC na této konferenci mi přijde normální od jakéhokoliv člena.
Stejně tak se baví mezi sebou například myslivci, mají svoje "myslivecké" výrazy.  Je už jasné kam mířím?
Můj původní povzdech se týkal člověka netechnického, který natáčel rozbalování nějakého automatu na kávu a týkal se i běžné mluvy běžných lidí,   mých dětí a blízkého okolí.

Já jsem před ženou, dětmi, tchýní atd.  nikdy výše zmíněná slova nepoužíval a nepoužívám. A o to šlo.  že spousty lidí ano.

Přijde mi absurdní, když mě soused potká a řekne, že má novej kompl, abych si přišel zagejmit, že má super gejmu.