Re: Degradace jazyka českého

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Prosinec 28 15:55:34 CET 2018

Spíš to záleží na jakési společenské shodě. V češtině máme termíny jako
je filozofie, mezon, kde je přepis fonetický, ale už boson se píše
zásadně se "s". Protože je to odvozeno z vlastního jména Šatendranátha
Boseho a Ústav pro jazyk český dospěl k závěru, že ten pán se kvůli nám
přece jen asi nepřejmenuje. Slováci na to kašlou a proto mají bozón. A
nikomu to celkem nevadí. Bose už je stejně mrtvý a většině lidí je to
šuma fuk.

Mrazík