zbytocne suciastky

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Prosinec 28 00:29:51 CET 2018

Hezky ten kondík naboptnal. Ale nemůže za to. Podle mě by přežil i 3
světovou , v té šlapce je teplo od té odporové regulace. A proto takhle
vykvet. To že se tam ještě udělal šlůs je holt smůla.
Ta regulace je dělaná "uhlíkovým odporem" jako díl to jde koupit.
http://www.prag-info.cz/_shop/Uhlikovy+odpor+do+pedalu+ASPA-MTU5Mw-710407.html
Mojí matce to zase ta šlapka hřála  tolik, že se na tom nedala udržet ruka
a pěkně se pálil bakelit - za notného zápachu.
Protože jsem tenkrát nesehnal tu součástku, předělal jsem celou šlapku na
tyristorovou regulaci s posuvným potenciometrem.
Tu verzi , co má zpětnou vazbu a používala se k vrtačkám. Ten tahový
potenciometr  mi přivezl strýc z NDR, protože u nás tahový potík nebyl
normálně k sehnání.
Chodilo to obstojně, daly se využít i malé obrátky motoru při stabilní
rychlosti šití - nezávisle na zatížení/prošívání látky.
Máti si na to zvykla. Předtím používala stroj tak, že musela motoru při
rozběhu do zátěže pomoci otáčením velké řemenice stroje, ten když se
rozběhl, tak dokázala motor přibrzdit
spoluprací nohy a ruky na potřebné otáčky.  Otáčky byly velmi měkké.
No a s tou tyristorovou regulací to bylo mnohem jednodušší - jenomže zase
upekla ten motor. Když to bylo podruhé, sehnal jsem někde na inzerát celou
novou šlapku s tím odporem.
A běhá to tam dodnes.

Bez
virů. www.avast.com