Programovani Orange-Pi

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 27 11:20:52 CET 2018

Já jsem psal prográmek pro Raspberry Pi - gui v Qt navázané na alsasound
a přitom jsem ten hardware vůbec neměl. Postup byl jednoduchý - napsal
jsem to v tom Qt normálně pro PC, odladil, nainstaloval qemu a v něm to
pak přeložil - je to ale ukrutně pomalé. Ale výsledná binárka v tom
Raspberry normálně fungovala. Musíte mít v tom qemu a Raspberry stejnou
verzi software. Možná je to blbost, ale funguje to.
Naučit se ten Qt framework není od věci, je to poměrně čistě napsáno v
C++, má to své IDE, které je docela použitelné a jednou napsaný program
je možné rozchodit na všem možném. Zřejmě se to docela dost dodnes
používá, protože ze zkušenosti vím, že to znají i mladší kluci. Dají se
v tom psát GUI aplikace, ale i normální CLI aplikace.

Mrazík