Eagle 9.2 nove ficury (ako vypnut)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Prosinec 26 15:03:48 CET 2018

Já teda netuším, co jsou magické postupy. Editace knihoven je celkem
jednoduchá. Ale...

Ale po pečlivém studiu helpů jsem dospěl k závěru, že není způsob, jak
editovat obrazce. Třeba obdélník je natahovací, dokud není hotový. Pak jsou
to jednotlivé čáry, takže už nejde celý natáhnout/zkrátit, což mi opravdu
silně vadí. Tedy obdélník by šel smazat a udělat novej, ale když chci
natáhnout složitější tvar, ...

Takže když mám footprint pro menší součástku, není způsob, jak ho zvětšit na
větší verzi téže součástky. Musím ho nakreslit znova.

Úplně absurdní je, že při editaci spojů můžu tahat za čáry a obrazce drží
pohromadě, ale když v témže editoru vezmu za obrysovou čáru, zas se z tvaru
oddělí. Navíc se přitom myš přesouvá na konec té vytržené čáry (nemám rád
všechny softy, co si svéholně hejbou s myší).

Kdyby byl rok 1995 byl by Kicad velmi dobrej soft:-)

Co se týče výroby, tak file/print pro domácí výrobu a file/plot pro gerber k
objednání. PDF netřeba.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Lukesh
No já jsem měl >10 let pauzu od návrhů (doma dělám na univerzálkách), takže
jsem dělal v eagle 3.55 a možná 4, no a pak až Kicad 4, teď 5. Jenom jsem se
rozkoukal a už to lítalo, jak jezdit na kole.

Jediné s čím u 5 bojuju, je vlastní knihovna. Tam jsou vlastně 2 knohivny,
symboly a PCB. +  případný 3D model, že. A je úplně od 4ky předělaná, takže
magické postupy z youtube a starších návodů spolehlivě nefungují.

Dělám to na windows tabletu s perem, ale té lenovácké klávesnici chybí
takové základní věci jako insert a nefunguje tam IBM kolečko, ikdyž to má
ten geniální IBM čudlík! Kolečlo tam má být když se drží prostřední
tlačítko, tak nevím jeslti je to woknama, nebo to čínani zjednodušili. To
pero je dost dobrá věc, ale ikdyž má tlačítko, tak není pravé, ale jenom
ukáže kde je kurzor, jako kdybych tam zrovna nemířil tím perem (nemusím se
dotknout, aby to ukazovalo kde jsem, aby bylo jasno). Ten insert už mám na
digispark arduinu do USB, akorát mi nešlo do jednoho čipu dostat klávesnici
a myš najednou (ne že by to nešlo, ale su línej a nechtělo se mi přepisovat
knihovny)

Udělat desku mi na těch woknech trvalo podstatně dýl, než na 4kové verzi v
linuxu (která mi už nějak odmítá jet, noťas už dodělává). Pomíjím záměrně
sprostá slova, která jsem zjistil že umím, při nenadálém styku s wokny.

Mě ten kicad, až na nefunkční magické postupy okolo editorů knihoven, přijde
jinak docela intuitivní. No ale ještě jsem se nedostal k přípravě výroby, to
mě čeká po vánocích, to asi není jak vyprdnout PDFko do laserovky.