Re: 3D tiskárna - snadno a rychle

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Prosinec 26 12:59:00 CET 2018

Záleží nejen na plastu, ale i na nosu. Mě smrděj všechny. ABS smrdí víc než
PLA, od PZ smrděj míň než z nc.cz, PLA z Alzy smrdí taky málo, barevný často
smrdí víc než bílý, nižší teplota tisku smrdí míň než vyšší, ale smrděj
všechny.

A i kdybych ten smrad necejtil, tak je jasné, že se při tisku uvolňují páry
plastů, aditiv, degradačních produktů, plastová mikrovlákna a kdovíco ještě.
Takže mít tiskárnu zakrytou a s odtahem nebo filtrem, či alespoň v místnosti
odkud se to nebude šířit dál a půjde snadno separátně vyvětrat, bych
považoval za tak nějak samozřejmé.

PH

-----Původní zpráva-----
From: ajtservis
vymenil bych plast/filament a smrdet nebude. me taky nesmrdi, takze to
jde :-). material i tiskarnu mam od PZ.
jedine kdy je plast trochu citit je, kdyz mam spinavou hlavu a neco tam
pecu x hodin. ale i tak to vetsina lidi z okoli nevnima.
jednu tiskarnu mam doma a druhou v open space kanclu a to by me kolegove
hnali.
https://www.clexpert.cz/3dtisk/plast/ .
tomik.