Re: Emulátor proměnného odporu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Prosinec 17 21:19:34 CET 2018

Pokud potřebujete vnutit několik konkrétních hodnot, bude nejjednodušší pár
malých relátek, MOSFETových optočlenů a nebo by nejspíš šly použít i
klasické optočleny, jen se musí aspoň zjistit směr proudu.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jiri Foldyna
asi došlo k nepochopení. Rozhodně nemám v úmyslu zasahovat do řídicího
systému kotle. Problém u tohoto konkrétního kotle je, že Junkers
neposkytuje žádné rozhraní, pomocí kterého by bylo možné vytápění
ovládat jinak, než ručně. Nehodlám řešit ekvitermy v kotli, od toho je
tam řídicí systém kotle. Potřebuji řídit teplotu v jednotlivých
místnostech domu (celkem 14 radiátorů a podlahovka pod dlažbou); režim
komfort/útlum/úspora se může místnost od místnosti i v čase lišit a
občas bych jej potřeboval operativně na dálku změnit. Ke kotli mám
ovladač FW100, který toto operátorské ovládání sice umožňuje, bohužel
pouze manuálně a se snímačem teploty v jedné místnosti. Na doporučení
technika, který se mi o kotel stará, bude teplota v místnostech řešena
pomocí hlavic na radiátorech a lokálního měření teploty, ovladač bude
umístěn v kotli a ohřev vody bude řešen pouze v závislosti na venkovní
teplotě. Občas je ale vhodné kotel dostat do útlumu tak, že zajišťuje
jen ohřev TUV, a občas je třeba vypnout oběhové čerpadlo, protože je
sice požadováno topení, ale všechny hlavice jsou uzavřené. To bych chtěl
vynutit změnou vnější teploty. Tedy pro standardní stav chci používat
ekvitermní řízení teploty topné vody, a tak potřebuji, aby kotel měl
reálné údaje o vnější teplotě, občas ale potřebuji kotli podstrčit
falešný údaj, aby přestal topit nebo čerpat. Samozřejmě bych uvítal
možnost, jak toto řešit nějak standardně, ale jak už jsem psal, posílat
kotli SMS nebo s ním komunikovat telefonem přes nějakou centrálu
bůhvíkde mi nepřijde zrovna elegantní, o spolehlivosti ani nemluvě.

Píšete, že byste řešil připojení na sběrnici EMS - neměl byste prosím
nějaký odkaz, od kterého bych se mohl odrazit? Pro mně by to samozřejmě
bylo nejpohodlnější řešení, ale jak už jsem psal, k danému kotli
(CerapurEco ZWSB 22/28-3) jsem našel jen mírně neurčitý popis sběrnice
Heatronic od Bosche a technici od Junkersu mi taky nepomohli.