Re: Emulátor proměnného odporu

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Prosinec 17 14:14:47 CET 2018

> To je na NTC dost nizka hodnota odporu, opravdu je to NTC?
> Jinak asi nehjvic zalezi na tom, jak je to uvnitr zapojeno, resp. na
> jakem potencialu je jeden z vyvodu pripadneho NTC, jestli je to na zemi,
> v nejake zpetne vazbe nebo to plave na fazovem napeti...
> Delaji se specialni svaby pro tyto ucely, da se udelat zebricek odporu s
> analogovymi spinaci nebo i relatky (dost maly vychozi odpor, analog.
> spinace maji bezne par ohmu v sepnutem stavu, nejlepsi i pod 1 ohm ale
> je to kazdopadne zavisle na napeti i teplote) nebo nakonec neprustrelne
> [...]

Dobrý den,

nejspíš ano, NTC s R25=470 Ohm existuje, a i průběh odporu deklarovaný v
DS přibližně odpovídá tabulce v dokumentaci ke kotli.
Pokud jde o ty speciální IO, uvažoval jsem o použití digitálního
potenciometru s odporem 10k, ale nemám s tím žádné zkušenosti.
Ohřívání původního NTC by se asi muselo řešit v nějaké zpětnovazební
smyčce s měřením teploty, ne?

Díky
jf