Re: LED žárovky E27.

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Prosinec 3 22:16:52 CET 2018

Nestačil.
Ta energie, která projde  sítí při přímém výboji do vedení je obrovská.
Klasická přepěťovka v rozvaděči určitě  pomůže , ale v inkriminovaném místě
byla celá spečená 3x do roka.
To dvousloupkové trafo funguje, akorát se u něj za rok provozu stejně po
jedné ráně zničilo primární vinutí :-(  Mezizávitové zkraty.
Ale záleží samozřejmě kde prásklo, do čeho. Něco varistory, přepěťovky
zachrání. Otázka je, zda nevyměnit 8 led žárovek za celkem 500kč, nebo
ochranu za 1400 kč.
https://www.i4wifi.cz/_d6943.html?gclid=EAIaIQobChMIua6npcmE3wIVCed3Ch1zJwVIEAQYASABEgLK-_D_BwE
Další otázka je, zda vůbec používat při takovém stavu a "penetraci" blesků
LED žárovky.

Takže je to "prašť jako uhoď "  :-)

Poslední  naděje majitele baráku ( Hojsova Stráž ) je projekt detekce
blesků - a blížící se bouřky (
http://www.hamradio.cz/forum/viewtopic.php?t=51  )
a automatický vysokonapěťový odpojovač sítě.

po 3. 12. 2018 v 21:21 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>