kondik ve smartfounu

Středa Srpen 29 20:11:29 CEST 2018

Zdechnul mi smartfoun a protože stejně nemá valnou hodnotu(*), rozhodl jsem se ho
rozebrat, že se aspoň podívám, jak se uvnitř točí kolečka. Vyšetřováním vyšlo
najevo, že má zkratované piny k baterce (ta to překvapivě přežila, zřejmě se stihla
odpojit jak proud vzrostl; po vyndání ukazovala pěkných 3.9V).

S vědomím, že nemám co ztratit (jen své okovy), jsem foun rozebral a nakonec
zjistil, že kondík mezi + a - poblíž napájecího konektoru je prostřelený do zkratu.
Nahradil jsem ho jiným co jsem měl po ruce; byl tam 0603 ale ty nemám a místa kolem
bylo dost, tak jsem dal 0805 s kapacitou (údajnou) 1u protože 15p i 10n mi přišlo
málo a jiný než ten 1u už nemám. Smartfoun zase šlape. Ale chci se zeptat, máte-li
někdo tuchu, co tam tak mohlo být. Ten 1u? Nebo míň? Nebo 10u? Nebo víc?

Současnou náhradu beru jako "cokoli lepší než nic", ale klidně bych se až půjdu
kolem GME plácnul přes kapsu a za kačku koupil jinej.

(*) 4 roky, víceméně noname. Na telefonování mám E52, takže ho neželím, ale na čtení
mailů v tramvaji byl docela dobrej.

D.O.