OT - slunecni hodiny

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 23 10:11:51 CEST 2018

Ne. Nejde to jen za předpokladu, že stupnice je tvořena z bodů. Jestliže je
čárová, problém nenastává. Jen čáry nesměřují k patě tyče.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Urbancik
Hodiny s tyci rovnobeznou s osou jsem nasel, a tady je mi to relativne
jasne.

S kolmou tyci jsem tedy pochopil ze to v podstate nejde udelat pevne, tzn
musela by se posouvat tyc a nejde udelat jen jeden motiv pro pevnou pozici
tyce.
Chapu to spravne?

-----------------------------
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Libor Sindelar
Nejjednodušší je, když je tyč rovnoběžná s osou Země (u nás cca 50°)
Se svislou tyčí je to složitější. Jedná se o analematické sluneční hodiny.
Většínou se realizují tak, že se podle měsíce posouvá tyč. Popř lze posouvat
civerník, tj nakreslit si křivky po kterých se pohybuje konec stínu v danou
hodinu během roku.
http://www.slunecni-hodiny.webzdarma.cz/analematicke.html

Publikace o slunečních hodinách:
http://sirrah.troja.mff.cuni.cz/~mira/tmp/historie_analema_orloje_preview.pdf

A tady jsou ty moje:
http://astro.mff.cuni.cz/mira/sh/sh.php?rec=16886

From: mailto:edizon na seznam.cz
A tady je na to nástroj:
http://mail.astrohk.cz/~mira/shc/shc.php

stačí zadat požadované parametry a vybrat typ ukazatele gnómon.